یک سوالی که برای من پیش اومده این که آیا تولید دوربینهای Slr داره رو به فول فریم پیش میره؟یعنی تا چند سال آینده تولید فقط با فول فریم است؟ یا بزگنمایی 1.6 یا 1.5 هم تولید میشه؟
یک سوالی که برای من پیش اومده این که آیا تولید دوربینهای Slr داره رو به فول فریم پیش میره؟یعنی تا چند سال آینده تولید فقط با فول فریم است؟ یا بزگنمایی 1.6 یا 1.5 هم تولید میشه؟
پاسخ سوال شما در اين مقاله داده شده است، بخوانيد:
http://www.luminous-landscape.com/es...ush-pull.shtml
راستش من از این مقاله چیز زیادی نفهمیدم.اگر میشه یک نفر زحمت بکشه جواب منو خلاصه و مفید بده.!
نقل قول:
نوشته اصلی توسط ARASH E
خلاصه اينكه: نه دوربين سوني R1 پايان دوربينهاي SLR-like با سنسور كوچك است و نه 5D پايان عمر دوربينهاي SLR با سايز سنسور APS-C است.
كاملش رو در همون مقاله بخوانيد...
سنسورهای کوچک ویژگی های خاص خودشون رو دارن.... مثلا امکان تولید لنزهای خاص...
همونطور که در دوربینهای کوچک با زوم 12 ایکس میبینیم... و یا لنزهای جالبی که برای اس ال آر های المپوس تولید شده..
يه چيزي هم هست. اگه قرار بود نسل سنسورهاي Asp متلاشي بشه بايد در زمان مارك تو اين اتفاق ميوفتاد...
پس با این حساب خریدن لنزهای EF-s گران قیمت مثل 85-17 یا 22-10 ریسک زیادی نداره.گرچه اگر کسی بعد از مثلا 350ِD بخواد 5D بخره عملا به لنزهای EF دیگری احتیاج پیدا میکنه چون محاسباتش بر حسب بزرگنمایی 1.6 بوده!!
ولي گوناگوني EF ها بيشتره...نقل قول:
نوشته اصلی توسط ARASH E
پوریا جان Aps نه Asp...
Aps سایز کوچکتری از استاندارد 135 هست که هم نگاتیوی به این سایز داریم و هم سنسور هایی در این سایز..
Asp هم نوعی زبان برنامه نویسی تحت وب...
اما اینکه خرید لنزهای Efs کنون و یا Dx نیکون ریسک داره یا نه؟
نیکون که ماشاالله! دوربین فول فریم دیجیتال تولید نمیکنه چون خسته میشه.... و ادعا میکنه که نیازی به همچین دوربینهایی نداره! حالا ممکنه هفته دیگه بده بیرون! کی به کیه! ولی فعلا اینجوریه! و همه دوربین های Dslr نیکون سایز کراپ 1.5 دارن... پس استاندارد خوبیه که میشه بهش اطمینان کرد....
اما در مورد کنون....
ریسک اگر به معنی این باشه که تولید دوربینهای کراپ 1.6 کنون متوقف بشه... به هیچ وجه گمان نمیکنم همچین اتفاقی بیفته.... اما کنون ماشاالله! سایز های مختلف سنسور تولید میکنه! 1.6 برای 20 دی و 350دی...
1.3برای 1دی مارک 2
و فول فریم که 1دی اس مارک 2 و 5 دی هست...
خوب اصولا اگر بخواهید دوربینتون رو تغییر بدین و دوربینی با سایز بالاتر سنسور تهیه کنید لنز Efs رو باید بجای جاسیگاری مصرف کنید! و در مورد محاسبات هم متوجه نشدم منظورتون چی بود؟
لنزهای Dx نیکون رو که روی فول فریم (نگاتیو!!!!!!) میبندیم میشه باهاش عکس گرفت ولی تصویر اندازه برش 1.5 هست و بقیش سیاه! میباشد...
Efs ها رو گمان میکنه نمیشه اصلا روی فول فریم بست.... (کنون بازها تائید یا تکذیب کنن!)
اما پوریا جان؟
دقیقا!
Ef ها بیشتره! یعنی همه لنزهای اتوفوکوس کنون ! جز چندتا! اونهم در حد انگشتان یک دست Ef هستن...
منظورم از محاسبه اینه که اگر نیاز من فاصله کانونی 50 تا 300 است لنز 200-28 کنون این کار رو انجام میده اما اگر 5d بخرم و احتیاج به فاصله کانونی 300 داشته باشم باید خود لنز 300 یا 300-28 رو بخرم که نمیشه طرفش رفت!! (اگر اشتباه نکنم)
نگاه كنيد، اصلا بحث كراپ و .... اينا نيست. تنها دوربينهايي كه EF-S قبول ميكنن، فقط 20دي و 300دي و 350 دي هستن( تا اين لحظه)، بقيه دوربيناي كنن EF-S قبول نميكنن( يعني 10دي و 5دي و 1دي و 1دي اس)نقل قول:
نوشته اصلی توسط ARASH E
يه سؤال بي ربط به اصل موضوع اما:نقل قول:
نوشته اصلی توسط nmroshan
مگه 10D داراي سنسور aps نيست؟؟؟ يا دليلش تفاوت مونت اين دوربين هست؟ اين دوربين قبل از عرضه لنزهاي ef-s ارائه شده بوده؟؟
مرتضي جان اينو بخون همه چي دستت مياد:
http://www.bobatkins.com/photography...s/efs-10d.html
ممنون امير جان. اينطور به نظر مياد كه اين دوربين قيبل از عرضه لنزهاي ef-s عرضه شده كه براي همچين موضوع كوچكي فكري نشده. درسته؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amir A
آره! ولي همون طور كه خوندي، با دستكاري قابل حله.
والا این قضیه دیگه ربطی به لنزهای EFS پیدا نمیکنه.... یعنی اگر همه لنزها رو فول فریم حساب کنیم به هر حال موقعی که شما با دوربین فول فریم یا کراپ 1.6 عکاسی میکنید تفاوتهای زیادی در کادر تصویرتون بوجود خواهد اومد...نقل قول:
منظورم از محاسبه اینه که اگر نیاز من فاصله کانونی 50 تا 300 است لنز 200-28 کنون این کار رو انجام میده اما اگر 5d بخرم و احتیاج به فاصله کانونی 300 داشته باشم باید خود لنز 300 یا 300-28 رو بخرم که نمیشه طرفش رفت!! (اگر اشتباه نکنم)
اما مشکل عموما در مورد تله نیست....
مثلا در مورد 50 تا 300 که شما فرمودین عموما این اتفاق میفته که شما اگر با 5دی عکاسی کنید روی همون 200 .... چون پیکسلهای بیشتری دارین و تصویر رو 1.6 کراپ کنید به همون تصویر 300 دوربین 20دی میرسین! (تقریبا.. سخت که ننوشتم؟ و یا در 1Dsmark II شاید جزئیات بیشتری هم داشته باشین...)
اما مشکل این نیست عموما؟ چرا؟
چون اگر قصد شما خرید لنزهای ارزان قیمت باشه؟ مثل 28-200 خوب سیگما و تامرون لنزهای 28-300 دارن... با قیمتهای خیلی ارزان...
اون 28-300 کنون چون جزو سری L هست و کمی نورخوری بیشتری نسبت به 28-300 های تامرون و سیگما داره و لرزه گیر هم داره قیمت خون پدر کارخانه کنون رو از ما و شما میگیره....
عموما کسانی که فول فریم میگیرن مشکلی برای لنزهای تله ندارن.. مشکل از اشکالات گوشه های تصویره....
و کسانی که دوربینهای با کراپ سنسور میگیرن... مشکل با رنج لنزها دارن.... مثلا 28-200 یا 28-105 دیگه لنزی واید محسوب نمیشه! میشه نرمال تا تله!
و البته با اومدن لنزهای جدید این مشکل تا حدودی برطرف شده....
اما مشکلی که باقی میمونه بحث عمق میدان میباشد! که در دوربینهای با سنسور کوچک تر بخواهی و نخواهی عمق میدان شما بزرگتر خواهد بود.... حتی D2X نیکون بخری!
آرش جان، من درست متوجه حرف شما شدم: يعني شما ميگي كه با كراپ بر روي عكسي كه با لنز 200 روي 5 دي گرفته شده، ميتونيم معادل لنز 300 روي 20دي داشته باشيم؟نقل قول:
مثلا در مورد 50 تا 300 که شما فرمودین عموما این اتفاق میفته که شما اگر با 5دی عکاسی کنید روی همون 200 .... چون پیکسلهای بیشتری دارین و تصویر رو 1.6 کراپ کنید به همون تصویر 300 دوربین 20دی میرسین
ممنون از تذكرتون ولي به خودا خودمم ميدونسم APS هست ولي كه كنم كه توي تايپ خيلي اشكالات پيش مياد (براي من).نقل قول:
پوریا جان Aps نه Asp...
Aps سایز کوچکتری از استاندارد 135 هست که هم نگاتیوی به این سایز داریم و هم سنسور هایی در این سایز..
Asp هم نوعی زبان برنامه نویسی تحت وب...
از لحاظ كيفيتي چي باهم فرق دارن؟ مثلا اگه 70-200 كنون يا هر لنز عاليه كنون ديگه اي اگه Ef-s بود اين كيفيتي رو كه الان داره رو داشت؟نقل قول:
Ef ها بیشتره! یعنی همه لنزهای اتوفوکوس کنون ! جز چندتا! اونهم در حد انگشتان یک دست Ef هستن...
نه!!!!!!!!!!نقل قول:
آرش جان، من درست متوجه حرف شما شدم: يعني شما ميگي كه با كراپ بر روي عكسي كه با لنز 200 روي 5 دي گرفته شده، ميتونيم معادل لنز 300 روي 20دي داشته باشيم؟
جناب Arash e گفته بودن:
من بخوام دقیق تر بگم؟:نقل قول:
منظورم از محاسبه اینه که اگر نیاز من فاصله کانونی 50 تا 300 است لنز 200-28 کنون این کار رو انجام میده اما اگر 5d بخرم و احتیاج به فاصله کانونی 300 داشته باشم باید خود لنز 300 یا 300-28 رو بخرم که نمیشه طرفش رفت!! (اگر اشتباه نکنم
200*1.6=320
البته این فقط یه معادل سازیه؟ میدونیم که در تصویر و عمق میدان و .... تفاوتهای زیادی وجود داره....
حالا اگر ما لنز 200 رو روی 5دی ببندیم و از تصویری که روی 200 تشکیل میشه به اندازه سنسور 20دی ببریم گمانم تقریبا میشه همون 8 مگاپیکسل 20 دی... تقریبا... باید چک کنم.... از لحاظ عمق میدان و پرسپکتیو هم هیچ تفاوتی با تصویر 20 دی نخواهد داشت... چون سنسور 20 دی هم دقیقا همین کار رو انجام میده...
حالا 1DS II چون پیکسل های بیشتری داره.... در اون بخش تصویر جزئیات بیشتری داریم....
آرش جان کاملا درسته!! نیازی به چک کردن نیست..نقل قول:
نوشته اصلی توسط Arash
نه!
جالبه كه اگر ميدان ديد 5 دي را به اندازه سايز 20دي كراپ كنيم، رزولوشن نهايي كمتر از 20دي خواهد شد
نقل قول:
Now of course it's a CROP factor, so you can get the same field of view (magnification if you like) by simply cropping down the larger image. However if you do, you throw away pixels. Below is a table of the effective sensor resolution if you crop the EOS DSLRs to an APS-C sized frame (the frame size used in the 20D and 350D).
يك جدول در اين آدرس هست كه همين موضوع رو بررسي كرده:
http://www.bobatkins.com/photography...5d_or_20d.html
خوب نعما جان! نتیجه نهایی اینکه حواس من جمع میباشد!
حتی بیشتر از حواس امین خان!
البته تفاوت گمانم خیلی کم میباشد... البته کماکان حوصله ندارم بشینم پیکسلها رو بشمرم ببینم چندتا کم و زیاد میاد!
ترجیح میدم به پرسپکتیو و عمق میدان فکر کنم... جدیدا زیاد رفته روی مغزم!
نیاز به تحلیل مجدد دارم!
خوب آرش مفهوم را گفته بود تقریبا و برای همین هم من گفتم که درسته بدون اینکه حساب کتاب کرده باشم.. ولی به قول شما نعما جان اینطور نیست. و اینهم یکسری محاسبات بنده برای این دلیل:
5دی عکسهایی با رزولوشن 4368 در 2912 میگیرد بنابراین یک عکس آن 12719616 پیکسل خواهد داشت.
20دی عکسهایی با رزولوشن 3504 در 2336 میگیرد بنابراین یک عکس آن 8185344 پیکسل خواهد داشت.
کراپ فاکتور 20دی 1.6میباشد . یعنی اینکه مستطیلی تشکیل دهیم که اندازه هر ضلع ان 1.6 برابر کوچکتر از مستطیل فول فریم باشد.
http://www.the-digital-picture.com/I...rop-Factor.gif
برای اینکه ببینیم در این مستطیل چند پیکسل (از پیکسلهای 5دی) جای میگیرد، چگالی پیکسلها روی سنسور 5دی را به دست می آوریم:
35.8*23.9= 855.62میلیمتر مربع (مساحت سنسور 5دی) چگالی پیکسلها روی آن خواهد بود:
12719616/855.62 = حدود 14866 پیکسل بر م.م مربع
در نتیجه روی مربعی که به اندازه سنسور 20دی جدا کرده ایم:
22.5*15 = 337.5 م.م مربع مساحت سنسور 20دی و 14866*337.5= 5017275 پیکسل در مستطیلی که به اندازه سنسور 20دی جدا کرده ایم جای خواهد گرفت.حدود 5مگاپیکسل(تایید نظر نعمای عزیز)
خوب حالا ببینیم این تفاوت چقدر است:
اندازه پیکسلهای 20دی با 5دی تفاوت دارند.. اگر پیکسلها را با تقریب خوبی دایره فرض کنیم، نسبت اندازه های آنها به این صورت خواهد بود. (قطر پیکسلهای 5دی 8.2میکرون و قطر پیکسلهای 20دی 6.4 میکرون )
2^(6.4)/2^(8.2) =67.24/40.96 = 1.64حدودا ... که ضریب نسبت اندازه های پیکسلهای دو سنسور است.
چنانچه این ضریب را به همان تعداد پیکسل در مستطیل کراپ شده از فریم 5دی ضرب کنیم حاصل تقریبا مساوی با
تعداد پیکسلهای سنسور 20دی خواهد بود. (از انجا که در این محاسبات چند بار تقریب بکار برده شده دو عدد کاملا مساوی نیستند)
خیلی که پیچیده نشد؟!؟
آرش جان اینهم حساب کتاب پیکسلها! انشا الله در مورد پرسپکتیو و عمق میدان هم یک کلاس ریاضی و محاسبات خواهیم داشت!!
ممنون امین عزیز
طبق این محاسبات، هر چند تعداد پیکسلهای 5دی پس از کراپ کمتر از 20 دی هست اما اگر به سایز پیکسلها توجه کنیم و اونو منظور کنیم تقریبا معادل میشوند.
اما مگر انچه که در تعیین رزولوشن عکس اهمیت دارد تعداد پیکسلها نیست؟ میدانم که وسعت نهایی هر دو معادل میشوند که در جاهای دیگه مهم است اما در رزولوشن چطور؟ آیا رزولوشن عکسهای 5 دی پس از کراپ حدود 5 مگاپیکسل نخواهد شد؟
اصولا معتقدم توی این زمینه ها چرتکه انداختن کارها رو جلو نمیبره....
شاید بیشتر از اونکه دعوا (منظور همون اختلاف) بین پیکسلهای اون وسط باشه... بررسی این مساله مهم باشه که شما چه چیزی نیاز دارین(شاید هم ما و یا بهتر بگم هرکی که 4 ملیون پول داره و سر خرج کردنش مونده!)
اصولا سنسور بزرگتر و چگالی کمتر = نویز کمتر...(گفتم اصولا! نویز 20 دی به نظر من تفاوتی با 1دی مارک 2 نداره! بین خودمون باشه به گمان من کمتر هم هست!)
سنسور بزرگتر = عمق میدان کوتاه تر و امکان عکاسی های خاص بهتر!
امکان استفاده راحت تر از انواع لنز ها...
اما معایب؟
اصولا قیمت بیشتر!
سرعت کمتر
اشکالات در گوشه های تصویر....
مثل هر انتخاب دیگه + - ها رو جمع کنید...
من اگر الان قرار بود دوربین بخرم و 4 ملیون پول داشتم 20 دی میخریدم با چند لنز حسابی....
اگر 6 ملیون پول داشتم D2x میخریدم با لنز حسابی...
خوبه بقیه هم نظراتشون رو بگن.... برای 4 و 6 ملیون بودجه!
بله درسته.. در واقع دو فاکتور سایز پیکسلها و دانسیته آنها روی سنسور با این موضوع ارتباط مستقیم دارند.نقل قول:
نوشته اصلی توسط nmroshan
]چرا، تعیین رزولوشن عکس با تعداد پیکسلهاست. و درست است که عکسهای 5دی پس از کراپ حدود 5مگاپیکسل خواهند شد ولی نکته مهم: وسعت نهایی هر دو معادل خواهند شد درست نیست! چرا؟ توضیح میدهم:نقل قول:
نوشته اصلی توسط nmroshan
یک اینکه ما دو مفهوم داریم: مساحت پوشیده شده توسط پیکسلها و مساحت مستطیل کادر عکس .. عمل کراپ کردن به این معنی است که مستطیل کادر عکس را به طوری کوچک کنیم که عرض آن 1.6 برابر کوچکتر و طول آن نیز 1.6 برابر کوچکتر شود.. بسیار باید دقت شود که مساحت 1.6 برابر کوچکتر نمیشود، همینطور اینکه تعداد پیکسلها نیز 1.6 برابر کمتر نمیشوند!
و اما وسعت نهایی! باید به یاد داشته باشیم که وسعت نهایی عکسهای 20دی با عکسهای 5دی یکی نیست. برای اینکار چطور است که اندازه عکسهای حاصل از 5دی و 20دی را حساب کنیم در حالیکه آنها را با یک پرینتر 600 پیکسل بر اینچ چاپ کرده ایم:
عکسهای 20دی: 3504/600 = 5.84 اینچ طول عکس و 2336/600 = 3.9اینچ عرض آن
عکسهای5دی: 4368/600 = 7.28اینچ طول و 2912/600 = 4.85 اینچ عرض
یعنی اینکه عکسهای 20دی چنانچه عینا پیکسل به پیکسل چاپ شوند و پرینتر بین پیکسلها فضای خالی نگذارد و یا اینکه با میانیابی پیکسل دیگری اضافه نکند روی کاغذ به اندازه 5.84 در 3.9 اینچ خواهد بود.. همینطور عکسهای 5دی نیز 7.28 در 4.85 اینچ خواهند بود. (تمام این محاسبات با فرض پرینتر 600 پیکسل بر اینچ انجام شده)
اینکه گفته میشود مساحت نهایی عکسها یکی هستند در واقع همین کارهایی هستند که پرینتر ها موقع چاپ انجام میدهند و در نتیجه ما قادریم عکسهای دیجیتال خود را در سایزهای بزرگتر از اندازه واقعی آن چاپ کنیم مستقل از اینکه عکس مورد نظر چه رزولوشنی داشته . (البته نه کاملا مستقل.. رابطه مستقیم دارد)
هوم! خوب نظرات مختلفه ارش جان.. اگر 4 میلیون داشتم و قرار بود دوربین بخرم 20دی و لنزهای خوب... اگر 6 میلیون داشتم که بازهم 20دی و لنز با 2 میلیون اضافه هم میرفتم مسافرت و عکس میگرفتم D:نقل قول:
نوشته اصلی توسط Arash
در راستاي مقايسه پيکسلها:
http://www.dpreview.com/reviews/Niko...es/ccd-d2x.gif
Nikon D2X - CMOS 12.8 MP, 5.5 x 5.5 µm
http://www.dpreview.com/reviews/Niko...cd-1dsmkii.gif
Canon EOS 1Ds Mark II - CMOS 17.2 MP, 7.2 x 7.2 µm
http://www.dpreview.com/reviews/Niko...es/ccd-20d.gif
Canon EOS 20D - CMOS 8.2 MP, 6.4 x 6.4 µm
http://www.dpreview.com/articles/Can...ges/ccd-5d.gif
Canon EOS 5D - CMOS 13.3 MP, 8.2 x 8.2 µm
و در راستاي بحث شيرين اگه پنج مليون (بصورت ميانگين) داشتم چي کار مي کردم بايد بگم که منتظر دي200 مي موندم با لنز اضافه!
خب امین حان، من مساحت عکس 5 دی را نیز پس از کراپ حساب کردم، شد 3*4.55 سانتیمتر و یعنی مساحت عکس هم کمتر از 20دی شد.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amin
جناب آرش خان بالاخره مسئله پرسپکتیو اینها به کجا رسید؟در ضمن نور خوری بیشتر 300-28 یعنی چه؟
در مورد 4 میلیون هم نظر من هم 20d با لنز اعلای کنون و الباقیش هم به یکی بدم عکاسی یادم بده!!
درسته که جزييات موجود در عکس 5دي از 20دي بيشتره-البته با شرايط لنزي يکسان- ولي قيمت خيلي بالاست قيمت که بالا ميره سطح دوربين هم بالا ميره لنزهاي خيلي خوب بايد خريد که اون هم باز خيلي بالاتر ميره از قيمت خود 5دي هم بيشتر ميشه-من هم فکر مي کنم باپول محدود لنز خوب بهتر از بدنه به اين گرونيه -حالا اگر ما بتونيم پول 5دي رو جمع کنيم لنزش هم بايد بهش بياد-اصولا لنزهاي مرغوب جزيياتي رو که سبط مي کنند بيشتره يعني بيست دي با يک لنز عالي جزيياتي از يک تصوير رو ميتونه ثبت کنه که 5 دي با يک لنز معمولي نمي تونه-لنزهاي مرغوب وضوح و کنتراست بسيار بالايي دارند اون جزييات که ما از اونها صحبت مي کنيم از کنتراست و تيرگي و روشنايي به وجود مي ياد-بنابراين من هم ترجيح مي دم لنز مرغوب داشته باشم تا فول فريم-من يک عکس از 1دي اس مارک تو ديدم که با لنز 28-135 اي-اس گرفته شده بود -تسخير کننده نبود مثل عکسهايي بود که خودم با 28-135 ميگيرم البته با 300 دي-ولي چند عکس ديدم که با 50 ميليمتر ديافراگم 1 ال کانون گرفته شده بود البته با همون وان دي اس خيلي جالب بود -
والا آقای پرسپکتیو رو واقعا نمیدونم به جایی رسید یا نه! ولی به هر حال تصویر فرق میکنه دیگه... حالا چقدر؟ احتمالا خیلی زیاد مهم نیست! چون بحث خاصی در این زمینه ندیدم...نقل قول:
جناب آرش خان بالاخره مسئله پرسپکتیو اینها به کجا رسید؟
عمق میدان ولی فرق محسوسی داره!
البته خوب با داشتن لنز های با F پایین اینقدره همه چی خوب میتونه باشه که آدم فول فریم یادش بره...
به عنوان مثال کافیه به دیافراگم 28-300 کنون و 28-300 سیگما یا تامرون نگاهی بیندازید....نقل قول:
در ضمن نور خوری بیشتر 300-28 یعنی چه؟
کلا لنز بحث خیلی مفصلیه... و سایز سنسور این بحث رو جذاب تر میکنه...نقل قول:
من يک عکس از 1دي اس مارک تو ديدم که با لنز 28-135 اي-اس گرفته شده بود -تسخير کننده نبود مثل عکسهايي بود که خودم با 28-135 ميگيرم البته با 300 دي-ولي چند عکس ديدم که با 50 ميليمتر ديافراگم 1 ال کانون گرفته شده بود البته با همون وان دي اس خيلي جالب بود
مثلا لنز های زویکو! برای المپوس... یا اصلا چرا راه دور بریم؟ لنز 18-50 F2.8 سیگما که برای سنسور 1.5 ساخته شده؟ با قیمت حدود 300 هزارتومان! لنز خیلی خوبی هم هست! تست هاشو دیدیین؟؟ همچین رنج لنزی با همچین دیافراگمی و سایز کوچیکی و قیمتی؟ تصور نکردنیه....(البته نیکون یه 17-55 DX F2.8 AFS داره... که از این خیلی بهتر میباشد اما حدود 1 ملیون تومانه...)
خلاصه... داشتن لنز خوب خیلی مساله مهمیه... اما مساله ای که شما فرمودین.... ابتدا نمیدونم که این عکسها رو بصورت فول سایز دیدین؟
منظور از تسخیر کننده چیه؟
عکس شاید خوب نبوده؟
کلا لنزی با F1* میتونه عکسهای خاصی تولید کنه... که از لنزهای دیگه بر نمیاد... یعنی اون لنز روی دوربین شما هم میتونه عکسهای ویژه ای رو تولید کنه...
اما در مورد اون لنز؟
لنزهای نرمال کنون F1.4 & 1.8 هستن...(البته غیر از ماکرو که گمانم 2.8 بود...) مثل همه کمپانی های دیگه....
کنون یه لنز 85 با f1.2 هم داره...
لنز نرمال با f1 من از کنون ندیدم... حداقل در رده اتوفوکوس ها...
کلا لنز بحث خیلی مفصلیه... و سایز سنسور این بحث رو جذاب تر میکنه...
مثلا لنز های زویکو! برای المپوس... یا اصلا چرا راه دور بریم؟ لنز 18-50 F2.8 سیگما که برای سنسور 1.5 ساخته شده؟ با قیمت حدود 300 هزارتومان! لنز خیلی خوبی هم هست! تست هاشو دیدیین؟؟ همچین رنج لنزی با همچین دیافراگمی و سایز کوچیکی و قیمتی؟ تصور نکردنیه....(البته نیکون یه 17-55 DX F2.8
AFS داره... که از این خیلی بهتر میباشد اما حدود 1 ملیون تومانه...)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد 18-55 سيگما واقعا لنز خوبيه ولي عکسهاش به 17-40 کانون خيلي نزديکه من عکس فول سايزش رو ديدم ولي قيمت فکر کنم 400 تومان باشه
---------------------------------------------
خلاصه... داشتن لنز خوب خیلی مساله مهمیه... اما مساله ای که شما فرمودین.... ابتدا نمیدونم که این عکسها رو بصورت فول سایز دیدین؟
منظور از تسخیر کننده چیه؟
عکس شاید خوب نبوده؟
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منظورم کنتراست عکس بود البته عکس فول سايز نبود ولي کنتراست منظورم بود چون اکثر عکسهايي که با دوربينهاي سري اي-او-اس وان مي بينيم با لنزهاي سري ال هست اين عکس اون کنتراست رو نداشت البته بد نبود منظورم در مقايسه با اون عکس دوم بود - فکر مي کنم يک مقدار از تفاوت خيلي مشهود دوربينهايي مثل سري وان که به عکسهاي معمولي اونها هم جلوه خاصي ميده جدا از لنز جنس و ساختمان فيلتر روي سنسور و تنظيم و تشخيص خيلي دقيق وايت بالانس توسط خود دوربينه
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کلا لنزی با F1* میتونه عکسهای خاصی تولید کنه... که از لنزهای دیگه بر نمیاد... یعنی اون لنز روی دوربین شما هم میتونه عکسهای ویژه ای رو تولید کنه...
اما در مورد اون لنز؟
لنزهای نرمال کنون F1.4 & 1.8 هستن...(البته غیر از ماکرو که گمانم 2.8 بود...) مثل همه کمپانی های دیگه....
کنون یه لنز 85 با f1.2 هم داره...
لنز نرمال با f1 من از کنون ندیدم... حداقل در رده اتوفوکوس ها...[/QUOTE]
-----------------------------------------------------
در مورد لنر ديافراگم 1 کانون همون ديافراگم 1 هست
Canon EF 50mm f/1.0L USM
ولي در سايت خود کانون جزو محصولات نيست
قيمتش هم2500 دلاره
http://www.photographic.com/images/a...02lenses.9.jpg